Over de workshop Bedrijfsfotografie
In deze workshop leer je in opdracht van een organisatie foto's te maken die gebruikt kunnen worden voor de promotie op een website, in een brochure of op sociale media. Dit kan gaan om een beeldverslag waarin je het karakter en de werkzaamheden van een bedrijf vastlegt, en/of om het maken van van (al dan niet geënsceneerde) portretten of groepsportretten van de medewerkers. Hoe vertaal je de wensen van de opdrachtgever naar het juiste beeld?
Daarbij komen klantcontact en methodes om klanten te werven aan bod. Ook krijg je informatie over het omgaan met de diversiteit aan opdrachten die kunnen binnenkomen als je werkt als bedrijfsfotograaf.
Daarnaast gaat het over praktische zaken de leveringsvoorwaarden en een goede voorbereiding en planning van de opdracht. Plus over het maken van een goede offerte.
Een goede cameratechniek is bij bedrijfsfotografie natuurlijk ook van belang. Hoe gebruik je het aanwezige licht, wanneer zet je extra licht in en hoe? Niet onbelangrijk: hoe zorg je voor een goede selectie en nabewerking?
Na afloop van deze workshop heb je in opdracht van een organisatie leren werken waarbij je ook hebt onderzocht hoe je een goed plan van aanpak maakt en ervaren hoe belangrijk een zorgvuldige selectie en nabewerking zijn.