Workshop: Fotografie & conceptontwikkeling

Tijdens de workshop Fotografie & conceptontwikkeling leer je samenwerken met art directors uit het werkveld, conceptgericht beeldverhalen bedenken en uitvoeren voor uiteenlopende klanten en het juiste beeld te selecteren en te presenteren aan een klant.

De workshop bestaat uit een introductieles met daarna drie keer twee lessen waarbij elke keer het onderwerp en de klant verandert (Theater, Editorial Coverstory en Commercieel). 
Per onderwerp komt een andere art director uit het werkveld uitleg geven over zijn/haar vakgebied en de samenwerking met de fotograaf (Hoe kom je tot een concept? Wat is de rol van de fotograaf? Waar moet je op letten bij het bedenken en uitvoeren van het concept?)
Daarbij krijg je per onderwerp/klant een briefing die je buiten de workshop lessen uit dient te voeren: het uitwerken van de briefing in een concept en het daadwerkelijk schieten van het beeld.

De art directors zijn nauw betrokken bij de workshop: zij zullen naast hun gastdocentschap ook de concepten en het beeld beoordelen.
Hierdoor leer je niet alleen praktijkgericht werken maar ook jezelf presenteren als fotograaf.
De art directors voor respectievelijk Editorial Coverstory, Commericeel en Theater zijn: Eva de Vos (Chef beeldredactie- Parool/PS) en Merien Kunst (Creative Director -Havas Lemz) en Tjade Bouma.

Workshop informatie

Studieduur: vier maanden

Lesdagen: zeven lessen van 19:00 tot 21:30 uur

Studiekosten: € 630,-

Toelatingseisen: ja, een afgeronde studie fotografie (hbo-niveau) of aantoonbaar ervaring als professioneel fotograaf.

Selectieprocedure: op basis van vooropleiding en digitaal portfolio

Docent: Tjade Bouma

Taal: Nederlands

 

Startdatum: plaats reservering voor het voorjaar 2019