Segment werkbank
Eindterm | Toepassing kennis en inzicht |
Trefwoorden | Presentatie, idee, transformatie |
Kerncompetentie | Creërend vermogen |
Omschrijving | Kan authentiek beeldend werk maken dat voortkomt uit onderzoek en waarin de artistieke visie zichtbaar is. |
Indicator bij niveau/denk aan | Werkt via associatie, analyse en interpretatie de opdracht uitt tot een concept dat het fundament vormt voor het beeldende werk. Transformeert onderzoeken, experimenterend en beschouwend, intuïties, indrukken en emoties tot beeldend werk en/of vertaalt het concept vanuit verbeeldingskracht, originaliteit, inventiviteit tot een ontwerp. Zet media, technieken, en materialen in om het beeldend werk te realiseren, zodanig dat het product en proces te herleiden zijn tot de opdracht. Maakt beeldend werk waardoor een persoonlijke visie of thematiek vanuit een eigen signatuur wordt verbeeld. |
Ondersteunende competentie | Communicatie vermogen |
Omschrijving | Is in staat om ideeën, concepten, werk, werkwijze, visie, motieven, overwegingen of conclusies te verwoorden voor de eigen ‘peer group’ en publiek van binnen en/of buiten het vakgebied. Zet mondelinge en schriftelijke vaardigheden in om eigen werk(-wijze), motieven, overwegingen en onderzoeksconclusies te presenteren en te verantwoorden aan professionals en publiek in een (inter-) nationale context. |
Ondersteunende competentie | Kennis en inzicht |
Omschrijving | Heeft kennis van gangbare en actuele theorieën in het centrum van het vakgebied, kan die onderzoeksmatig en creatief gebruiken. Heeft kennis van de in de opleiding aangereikte selectie van uiteenlopende culturele, maatschappelijke en wetenschappelijke bronnen en kan deze in het eigen werk verantwoorden. Heeft via werk van studiegenoten en bestudering van andere beeldmakers kennisgemaakt met een bredere selectie van uiteenlopende culturele, maatschappelijke en wetenschappelijke bronnen en kan hier in een bespreking of onderzoeksverslag onderbouwde uitspraken over doen. |