Logo Fotoacademie
ENGLogin studenten
Direct inschrijven

De wereld van een zelfstandig beeldmaker

Iedere dag zie je honderden foto's (stilstaand en bewegend beeld). In de krant, op het internet, op posters, in bladen, op televisie, in boeken en tijdens exposities. Reken maar dat er veel foto's tussen zitten van (oud-)studenten van de Fotoacademie.

Wij leren je niet alleen om aansprekende beelden te maken, maar ook hoe de wereld van een zelfstandig beeldmaker eruit ziet en hoe jij daar succesvol in kunt zijn zodat bijvoorbeeld jouw werk gepubliceerd en gezien wordt.

De Fotoacademie richt zich met haar lesaanbod op de dagelijkse praktijk van het fotografische werkveld. Fotografie waarin techniek, creativiteit, visie en ondernemerschap hand in hand gaan.

Het maakt niet uit op welk gebied je verder wilt, de Fotoacademie biedt een praktische, technische basis (digitaal en traditioneel) en stimuleert je om een eigen fotografische visie te ontwikkelen op het gebied dat jou aanspreekt, bijvoorbeeld: mode, sport, journalistiek, reclame.

De Fotoacademie biedt je de vrijheid om de beeldmaker te worden die je wilt zijn.

©Jelle Rietveld (alumnus 2015 cum laude)

©Renate Beense (alumna 2014)

©Tatchatrin Choeychom (alumnus 2018)

Nominaties en prijswinnaars

Werk van (oud-)studenten kom je onder andere tegen in: de Volkskrant, NRC Handelsblad, Het Parool, Trouw, AD, Vogue, LINDA en Cosmopolitan. Maar er worden ook opdrachten gemaakt voor: Heineken, Coca Cola, Gucci, Nike, Philips, ABN AMRO en vele vooraanstaande reclamebureaus.

Ieder jaar worden er meerdere (oud-)studenten genomineerd en/of vallen in de prijzen voor nationale en internationale toonaangevende competities zoals: